مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

پایان نامه ارشد اثر کود سبز و سطوح مختلف خاکورزی بر عملکرد و اجزای عملکرد ذرت

چکیده
به منظور بررسی اثر کود سبز و سطوح مختلف خاکورزی بر عملکرد و اجزای عملکرد ذرت، آزمایشی به صورت کرت های خرد شده در قالب بلوک-های کامل تصادفی با سه تکرار در سال زراعی 93-1392 در مزرعه ای واقع در روستای قلعه نو شهرستان زهک به اجرا در آمد. تیمارهای آزمایشی عبارت بودند از کود سبز در دو سطح کاربرد کود سبز (G1) و عدم کاربرد کود سبز (G2) به عنوان فاکتور اصلی؛ و سطوح مختلف خاکورزی در سه سطح بدون خاکورزی (T1)، کم خاک ورزی (T2) وخاکورزی رایج (T3) به عنوان فاکتور فرعی. در این آزمایش صفات ارتفاع بوته، تعداد دانه در بلال، وزن هزار دانه، عملکرد علوفه تازه، عملکرد علوفه خشک، عملکرد دانه، بیوماس علف هرز، غلظت عناصر N، P و K در خاک، رطوبت وزنی و وزن مخصوص ظاهری خاک مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمایش نشان داد که بیشترین مقدار تمام صفات مورد بررسی به جزء بیوماس علف هرز و رطوبت وزنی خاک از تیمار کاربرد کود سبز و انجام عملیات خاکورزی بدست آمد. البته بین تیمار خاکورزی رایج و خاکورزی سطحی برای صفات فوق تفاوت معنی داری مشاهد نشد. کود سبز بر مقدار بیوماس علف هرز اثر معنی داری نداشت اما در بین سطوح خاکورزی، کمترین بیوماس علف هرز از تیمارهای خاکورزی رایج و سطحی مشاهده گردید. در پایان با توجه به نتایج بدست آمده در این آزمایش برای حصول بالاترین عملکرد ذرت در روستای قلعه نو شهرستان زهک خاکورزی سطحی (به منظور صرف انرژی کمتر و پایداری بیشتر خاکدانه های خاک) توأم با کاربرد کود سبز به کشاورزان منطقه توصیه می شود.

واژه های کلیدی: ذرت، خاکورزی، کود سبز، عملکرد، خاک


دریافت فایل

پایان نامه ارشد اثر ضد قارچی روغن فرار گیاه اکالیپتوس گونه سیتریودورا علیه بیماری پژمردگی فوزاریومی گوجه فرنگی

چکیده
پژمردگی فوزاریومی یکی از مهمترین بیماریهای گوجهفرنگی است، که سالانه خسارت زیادی به این
محصول وارد میکند. از طرفی کاربرد سموم شیمیایی بدلیل تاثیرات سوء بر سلامتی انسا و محی
زیست در برنامههای جدید مدیریت بیماری گیاهی، کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از
روشهای جایگزین مناسب، همانند تولیدات طبیعی بخصوص اسانسهای گیاهی به دلیل داشتن خواص
دارویی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و آنتیاکسیدانی متابولیتهای ثانویه در مدیریت عوامل بیماریزا رو به
پیشرفت است. این تحقیق به منظور بررسی اثر ضد قارچی روغن فرار برگ اکالیپتوس گونه
سیتریودورا )جوا و بالغ( و ماده اصلی آ در مقایسه با قارچکش منکوزب، در قالب طرح کاملا
تصادفی انجام پذیرفت. ابتدا روغن فرار برگ اکالیپتوس از طریق تقطیر آبی بوسیله دستگاه کلونجر
استخراج، سپس تاثیر آ از طریق تهیه محی کشت مسموم بررسی شد. در شرای کنترل شده در دو
مرحله، اندازهگیری رشد طولی پاتوژ و وز توده قارچی )تر و خشک( در مقایسه با قارچکش
منکوزب انجام گردید. در این میا کمترین غلظت قارچکشی در خصوص ماده موثر اصلی
0222 و 0222 پیپیام گزارش گردید. ، )سیترونلال( روغن فرار برگ جوا و منکوزب بترتیب 0022
به عبارتی، روغن فرار برگ جوا در مقایسه با قارچکش منکوزب بهتر عمل نموده و قدرت
مهارکنندگی قویتری از خود نشا داد. در شرای گلخانهای از رقم حساس به بیماری پژمردگی
فوزاریومی )لیندا( استفاده شد. بر اساس نتایج حاصله، بیشترین رشد پارامترهای مختلف گیاه از تیمار
سیترونلال گزارش گردید. یافتههای حاصل از این تحقیق نشا میدهد که روغن فرار برگ اکالیپتوس
میتواند به عنوا قارچکش طبیعی جهت کنترل پاتوژ های بیماریزای قارچی در برنامههای آینده
مدیریت بیماریهای گیاهی مورد استفاده قرار گیرد.
کلمات کلیدی: اثر قارچکشی، اکالیپتوس گونه سیتریودورا، پژمردگی فوزاریومی، رشد گیاه، روغن
فرار، گیاه گوجهفرنگی

 

دریافت فایل

آشنایی پایگاه داده nosql

مقدمه

در چند سال اخیر، دنیای پایگاه‌های داده NoSQL با پروژه‌های جذاب و هیجان‌انگیز جدیدی به همراه ادعاهای بلندپروازانه و مشاجره‌های مختلف پر‌شده است. مبلغان این فناوری‌ها ادعا می‌کنند که بسته‌های نرم‌افزاری NoSQL جدید، با حذف ساختار و مشکلات کنترل ‌سه‌گانه داده‌ها در پایگاه‌های داده‌ای سنتی، به سرعت‌های خیره‌کننده‌ای دست پیدا‌کرده‌اند. آن‌ها در مقابل ادعای مشکلات ذاتی چنین پایگاه‌های داده‌ای در زمینه قابلیت اعتماد، معتقدند که در این بحث بسیار مبالغه شده است و واقعیت چیز دیگری است. برنامه‌نویسان بسیاری هستند که هدف آن‌ها توسعه برنامه‌هایی است که کاربردهای تجاری و صنعتی بزرگی (مانند برنامه‌های بانکداری) ندارند و داده‌هایی نظیر اطلاعات قابل فراموش شدن در زندگی انسان‌ها هدف آن‌ها است. پاسخ چنین افرادی در زمینه چرایی عدم استفاده از ساختار جدولی برای داده‌ها نیز چنین است که این ساختار جدولی سنتی بسیار کوته‌نظرانه و محدود‌کننده است. آن‌ها می‌گویند‌: «اگر تمام این تغییرات رادیکال ساختاری را در نظر بگیرید، می‌توانید پایگاه‌های داده‌ای آزاد‌تر و به شدت سریع‌تر به دست آورید

اصول رشد پایگاه های داده ای NoSQL

این تحول، همان معرفی و رشد پایگاه‌های داده غیر‌رابطه‌ای است که با نام NoSQL شناخته می‌شود. با بررسی دقیق‌تر موضوع، می‌توان گفت که سه اصل کلیدی مهم در پس رشد پایگاه‌های داده‌ای NoSQL وجود دارد : 


دریافت فایل 

پایان نامه ارشد اولویت بندی ارکان کیفیت گزارش حسابرسی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی AHP

چکیده

هدف ما در این پژوهش اولویت بندی ارکان کیفیت گزارش حسابرسی بوده است. همانطور که می دانیم، با توجه به تحولات اخیر در حرفه حسابرسی در ایران و تشکیل موسسات حسابرسی در ایران و تشکیل موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و همچنین گسترش بازارهای مالی و افزایش نیاز روزافزون به اطلاعات مالی معتبر نیاز به حسابرسی پیش از پیش احساس می شود. تحقیقات مختلفی به بررسی عوامل موثر بر کیفیت گزارش حسابرسی پرداخته اند ولی این پژوهش با نگرشی نوین به این عوامل اقدام به اولویت بندی آنها با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی نموده است.

برای این منظور اقدام به تهیه پرسش نامه گردید و عوامل موثر بر کیفیت گزارش حسابرسی را اندازه موسسه حسابرسی، استانداردهای حسابرسی، قوانین حاکم بر حرفه حسابداری و حسابرسی، شهرت حسابرس، سازو کارهای نظارت و کنترل بر حسابرسی، نحوه انتخاب حسابرس و روابط مالی با صاحبکاران، مدت زمان روابط با صاحبکار و تداوم آن و تنوع صاحبکار در نظر گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش حسابرسان مستقل عضو جامعه حسابداران رسمی بوده اند که تعداد نمونه انتخاب شده با استفاده از فرمول کوکران 196 نفر بوده است که پس از جمع آوری پرسش نامه ها به همین تعداد اقدام به اولویت بندی این ارکان با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی نمودیم. نتایج نشان می داد که مهمترین عامل تاثیر گذار بر کیفیت گزارش حسابرسی استانداردهای حسابرسی می باشد و کم اثر ترین عامل نیز اندازه موسسه حسابرسی می باشد.

واژگان کلیدی: ارکان کیفیت گزارش حسابرسی، اولویت بندی، تحلیل فازی


دریافت فایل 

پایان نامه ارشد سیستم های حسابداری و توسعه شرکت های بیمه

چکیده

تغییر و اصلاح ساختار فعلی صنعت بیمه به دلیل نقش با اهمیت آن در مناسبات اقتصادی و برای حضور فعال تر بیمه گران در اقتصاد کشور یک امر اجتناب ناپذیر است.در یک مقایسه تطبیقی از سهم بیمه در کشورمان با کشورهای همطراز مشاهده می‌شود که بیمه‌های بازرگانی و به خصوص بیمه‌های زندگی در ایران وضعیت مساعدی ندارد؛ یکی از این زمینه‌سازی‌های مهم داخلی، می‌تواند ایجاد سیستم‌های کارای اطلاعات حسابداری برای پشتیبانی خدمات بیمه‌ای بیمه‌‌گران باشد. نگهداری حساب‌های دقیق، نمایش وضعیت مالی و ارائه عملکرد شفاف از حساب بیمه‌گذاران، می‌تواند بیمه‌‌گران را در ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب یاری کند. به‌دلیل خصوصیات حسابداری بیمه‌های عمر از قبیل محاسبات ذخایر فنی، پرداخت مشارکت در منافع، ‌شرایط فروش متنوع و خصوصیات بیمه‌های عمر خرد ایجاد سیستم‌های کارای حسابداری بیمه‌های عمر بسیار ضروری است.

واژگان کلیدی :

صنعت بیمه ،بیمه‌، سیستم‌های کارای اطلاعات حسابداری، حسابداری بیمه‌های عمر


دریافت فایل