مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

رابطه تورم و رشد اقتصادی با پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود

چکیده

بحث در مورد رابطه متغیرهای کلان اقتصادی با متغیرهای حسابداری بسیار گسترده و در عین حال در حوزه های مختلف انجام می پذیرد. در این میان عوامل اثرگذار بر متغیرهای مهمی چون نرخ تورم، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و ... بسیار حائز اهمیت بوده و همواره مورد توجه سیاست گذاران قرار گرفته است. مسلما با توجه به این که بازار بورس بخشی از فعالیت های اقتصادی یک محیط اقتصادی را تشکیل می دهد، بدون شک می توان ارتباط بین بازار بورس و متغیرهای کلان اقتصادی را پیدا کرد. لیکن میزان این ارتباط با توجه به بازار بورس و شرایط حاکم بر محیط اقتصادی هر جامعه متفاوت می باشد با این تفاوت که محدوده این ارتباط می تواند بسیار ضعیف تا بسیار قوی باشد.

سوال مهم در این رابطه این است که آیا اصولا بین فعالیت های اقتصادی (متغیرهای کلان) و بازار بورس (کیفیت سود) ارتباطی وجود دارد؟

هدف این تحقیق بررسی رابطه بین نرخ تورم و رشد اقتصادی با پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود دو مدل برای ارزیابی کیفیت سود می باشد که به عنوان متغیر وابسته و همچنین از بین متغیرهای کلان اقتصادی نرخ تورم و رشد اقتصادی به عنوان متغیرهای مستقل انتخاب شد. دوره زمانی مودر مطالعه سال های 1386 تا 1391 و نمونه انتخابی شامل 123 شرکت است.

چهار فرضیه برای بررسی رابطه تورم و رشد اقتصادی با پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود طراحی و برای آزمون آنها روش آماری رگرسیون به کار گرفته شد.

نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین نخر تورم و نرخ رشد اقتصادی با پایداری سود رابطه معنی داری وجود ندارد ولی بین نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی با ارزش پیش بینی کنندگی سود رابطه معنی داری وجود دارد.

کلمات کلیدی: نرخ تورم، رشد اقتصادی، پایداری سود، ارزش پیش بینی کنندگی سود


پایان نامه تبیین جامعه شناختی آگهی های ترحیم شهر اردبیل

چکیده

مجالس ترحیم به مجالسی گفته می شود که در آن برای شخصی که از دنیا رفته، سوگواری می نمایند و مردم با شرکت در آن به صاحبان عزا تسلیت گفته، و با آنان اظهار هم دردی می نمایند. چاپ آگهی ترحیم، یکی از اولین اقداماتی است که پس از مرگ متوفی و توسط خانواده و دوستان وی صورت می‌پذیرد .به همین دلیل این تحقیق به بررسی « بررسی رابطه بین طبقه اجتماعی متوفی با محتوای آگهی های ترحیم شهراردبیل» درسال 1393 می پردازد. فرض تحقیق حاضراین است که محتوای آگهی های ترحیم متوفیانی که ازطبقه اجتماعی متفاوتی برخوردارند باهم تفاوت دارند.

این تحقیق برحسب هدف از نوع کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داد ه ها از گروه پیمایشی است. تحقیق حاضر دردو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات نظری(نظریه ها) با استفاده از روش کتابخانه­ای و در بخش عملی، اطلاعات لازم، باترکیبی ازروش پیمایش(با پرسشنامه ای حاوی 4 سوال جمعیت شناختی درموردمتوفی که ازبازماندگان یاافرادمطلع محل پرسیده شد) و تحلیل محتوای آکهی های ترحیم براساس این اطلاعات جمعیت شناختی ،جمع­آوری شده اند. جامعه آماری این تحقیق25 چاپخانه بودندکه1250 آگهی ازاین چاپخانه هادریافت شد. سپس با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران،100آگهی به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. طبق داده های تحقیق که تجزیه وتحلیل آن با استفاده ازضریب همبستگی لاندا انجام شده مشخص شده است که بین میزان سطح تحصیلات متوفی، شغل متوفی، درآمد متوفی، پایگاه سیاسی و پایگاه مذهبی متوفی با محتوای آگهی های ترحیم شهراردبیل رابطه معنی داری وجوددارد.

ویژگی های غیر معمول نانوکامپوزیت های فرومغناطیس/فرومغناطیس

ترجمه مقاله ISI: ویژگی های غیرمعمول نانوکامپوزیت های فرومغناطیس/ضدفرومغناطیس

چکیده

نانوکامپوزیت های بر پایه ی فرمول کلی l-x) cfo +(x) lcfo)  با استفاده از روش احتراق خودکار سیترات-نیترات با موفقیت سنتز شده اند. خواص نانوکامپوزیت با استفاده از پراش اشعه X و میکروسکوپ الکترون عبوری مشخص شد. باوجود کم بودن خواص مغناطیسی در دو جز، تغییر ترکیبی بسیار زیادی در مغناطیس زدایی برای نانوکامپوزیت از خود نشان دادند. اشباع مغناطیسی و پسماند مغناطیسی برای کاهش خطی فاز ضد مغناطیسی(AFM) محتوا کشف شدند. همچنین کشف شد که ثابت دی الکتریک با کاهش محتوا (AFM)کاهش می یابد. استفاده از نانوکامپوزیت در حافظه مغناطیسی تصادفی (MRAMS) و اسپینترونیک توصیه می شود.

کلمات کلیدی: نانوکامپوزیت، تبادل بایاس FM/AFM، TEM، خواص مغناطیسی، خواص دی الکتریک

 

ترجمه مقاله ISI: ویژگی های غیرمعمول نانوکامپوزیت های فرومغناطیس/ضدفرومغناطیس

مقاله ISI تعادل بار شبکه های حسگر بی سیم محلی مبتنی بر IEEE 802.11 برای بهبود عملکرد شبکه

فناوری شبکه های حسگر بی سیم محلی مبتنی بر IEEE 802.11 امکان دسترسی به برنامه های کاربردی اینترنت مانند HTTP، FTP، ویدیو و غیره را برای کاربران ثابت و متحرک خود فراهم می کند. در WLAN یک ایستگاه تنها پس از برقراری ارتباط با یک نقطه ی دسترسی (AP) قادر به دریافت خدمات می باشد. یک ایستگاه می تواند از میان نقاط دسترسی (APها) هر AP که دارای قدرت سیگنال بالاتری باشد را انتخاب کند. در یک سناریوی زمان واقعی IEEE 802.11 WLAN ایستگاه های تلفن به صورت پویا مکان خود را تغییر می دهند که این منجر به توزیع بار نامتعادل در نقاط دسترسی موجود (APها) می شود. این عدم تعادل بار باعث تخریب قابل توجهی در عملکرد WLAN می شود. در این مقاله ما یک الگوریتم تعادل بار برای افزایش عملکرد شبکه ارائه می کنیم. الگوریتم ما به صورت پویا بار شبکه را با توزیع ایستگاه های تلفن در میان نقاط دسترسی (APها) متعادل می کند. ما از شبیه ساز Riverbed Modeler 17.5 برای نشان دادن نتایج الگوریتم تعادل بار پیشنهادی خود استفاده کردیم. نتایج شبیه سازی افزایش عملکرد شبکه از نظر داده های خراب شده، توان و بارگذاری روی یک AP را نشان می دهد. الگوریتم پیشنهادی اثربخشی تعادل بار و افزایش عملکرد شبکه را ارائه می کند.


چکیده

 

فناوری شبکه های حسگر بی سیم محلی مبتنی بر IEEE 802.11 امکان دسترسی به برنامه های کاربردی اینترنت مانند HTTP، FTP، ویدیو و غیره را برای کاربران ثابت و متحرک خود فراهم می کند. در WLAN یک ایستگاه تنها پس از برقراری ارتباط با یک نقطه ی د ...

مقاله تجارب جهانی در مناطق ویژه اقتصادی- با تمرکز بر چین و آفریقا


مناطق ویژه ی اقتصادی (SEZها) اگر در چهارچوب درستی اجرا شوند، می توانند ابزار مناسبی برای ترویج صنعت باشند، مانند بعضی از کشورهای در حال ظهور، به ویژه کشورهای آسیای شرقی. کشورهای بیشتری شروع به استفاده از این ابزار برای اجرای فرآیند صنعتی خود کرده اند، عمدتا به عنوان روشی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI ها) خصوصا در بخش های تولید، ایجاد شغل، ایجاد صادرات و مبادلات خارجی و غیره. تا کنون نتایج به دست آمده در بعضی از کشورها نظیر چین، سنگاپور، مالزی، کره جنوبی، اردن، موتریس کاملا موفقیت آمیز بوده است و سایر کشورها، به خصوص کشورهای صحرای آفریقا (SSA)، همچنان در حال تلاش می باشند.

ما قصد داریم در این مقاله خلاصه ای از تجربیات SEZ های مختلف در چین و آفریقا، درس های کلیدی که آفریقا می تواند از چین یاد بگیرد و همچنین مناطق چین در آفریقا را بیان کنیم. برای این منظور، مقاله به صورت زیر ساختاردهی شده است: بخش 1 با تعریف SEZها شروع می کند، سپس با تجربیات چینی ها ادامه پیدا می کند (بخش 2)، سپس تجربیات آفریقا (بخش 3)، درس هایی که آفریقا می تواند از چین یاد بگیرد (بخش 4)، مناطق چین در آفریقا (بخش 5) و در نهایت نتیجه گیری بیان می شود.


مناطق ویژه ی اقتصادی (SEZها) اگر در چهارچوب درستی اجرا شوند، می توانند ابزار مناسبی برای ترویج صنعت باشند، مانند بعضی از کشورهای در حال ظهور، به ویژه کشورهای آسیای شرقی. کشورهای بیشتری شروع به استفاده از این ابزار برای اجرای فرآیند صنعتی خود کرده اند، عمدتا به عنوان روشی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI ها) خصوصا ...