مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

بررسی رابطه بین شیوه های مدیریت منابع انسانی و نوآوری سازمانی نقش واسطه ای خلق و تسهیم دانش

چکیده
خلق و تسهیم دانش در توسعه هر کشوری نقش به سزایی دارد. هدف از این پژوهش بررسی رابطه
بین شیوه های مدیریت منابع انسانی و نوآوری سازمانی با نقش واسطه ای خلق وتسهیم دانش در بین
کارکنان دانشگاه شیراز است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات
و داده ها از نوع توصیفی همبستگی است. جامعه آماری شامل 0011 نفر از کارکنان دانشگاه شیراز
می باشد. حجم نمونه با توجه به فرمول کوکران 782 نفر می باشد. روش گردآوری اطلاعات به
صورت میدانی و ابزار اندازه گیری شامل سه پرسشنامه ای که مقیاس اندازه گیری آنها طیف 5 گزینه
ای لیکرت می باشد. از پرسشنامه های شیوه های مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش، نوآوری
سازمانی جهت سنجش سازه های مورد نظر استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم
افزار spss و روش تحلیل مسیر در پی بررسی نقش واسطه ای خلق و تسهیم دانش در ارتباط بین
شیوه های مدیریت منابع انسانی و نوآوری سازمانی در بین کارکنان دانشگاه شیراز می باشد. یافته ها
نشان می دهند که بین مولفه های شیوه های مدیریت منابع انسانی و نوآوری سازمانی رابطه معنی
داری وجود دارد و خلق و تسهیم دانش نقش واسطه را در رابطه با شیوه های مدیریت منابع انسانی و
نوآوری سازمانی ایفا می کند. همچنین نتایج نشان می دهد که سطوح بالاتر شیوه های مدیریت منابع
انسانی سبب بهبود و ارتقای نوآوری سازمانی در کارکنان دانشگاه شیراز می شود. در واقع شیوه
مدیریت منابع انسانی، عامل پیش بین و تعیین کننده در نوآوری سازمانی کارکنان به حساب می آید.

واژگان کلیدی: شیوه های مدیریت منابع انسانی، نوآوری سازمانی، مدیریت دانش، خلق دانش،
تسهیم دانش


دریافت فایل

پایان نامه امکان سنجی و ارائه راهکاری برای پیاده سازی مدیریت دانش در محیط های بیمارستانی

چکیده
با پیشرفت هر روزه دانش پزشکی و فناوری اطلاعات، اطلاعات دانش پزشکی بیش از پیش
منتشر میگردد و حجم وسیعی از اطلاعات را به وجود میآورد. در این راه مدیریت دانش به ارزیابی
و تصمیمگیری منطقی در مواقع بحرانی کمک مینماید. در بسیاری از جوامع پیشرفته و نیمه پیشرفته
از سیستم مدیریت دانش در مراکز بهداشتی و درمانی به منظور اتخاذ تصمیمات درست بههنگام و
حیاتی استفاده شدهاست. در مراکز بهداشتی و درمانی تصمیمات اتخاذ شده توسط پرسنل درمانی از
حساسیت بالایی برخوردار بوده و پرسنل درمانی باید بتوانند در مواقع بحرانی درستترین تصمیم را
اتخاذ نمایند. در این تحقیق که از نوع کاربردی بوده پس از مطالعه بر نمونههای پیادهسازی شده و
بررسی ویژگیهای کلیدی مدیریتدانش پرسشنامهای جهت امکانسنجی پیادهسازی مدیریت دانش
بین پزشکان و پرستاران بیمارستان امام خمینی توزیع گردید و 110 پرسشنامه عودت داده شد.
صورت گرفته شد و مؤلفههای ساختار SPSS تحلیلهای آماری جهت امکانسنجی با نرم افزار 19
سازمانی، فرهنگ سازمانی، منابع انسانی، رهبری و فناوریاطلاعات مورد بررسی قرار گرفته شد و
در نهایت نتیجهگیری نهایی برای متغیر وابسته و برآورد ریسک حاصل از پیادهسازی با نرمافزار
صورت پذیرفت. نتایج حاصله نشان دهنده این مطلب بود که وضعیت مؤلفههای تعیین MATLAB
شده در بیمارستان امام خمینی برای پیادهسازی مدیریت دانش مناسب نبوده وسازمان دارای آمادگی
% لازم نمیباشد در نتیجه ریسک حاصل از پیادهسازی آن با کمک تصمیم گیری فازی برابر با 50
موفقیت و 50 % شکست برآورد گردید.
واژههای کلیدی: مدیریت دانش، سیستم مدیریت دانش، عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش



دریافت فایل

دانلود تراکت لایه باز خدمات تاسیساتی و خدمات نظافتی

طرح لایه باز - فتوشاپ

این مجموعه حاوی دو طرح تراکت (پشت و رو) با طراحی شیک و مدرن و در اندازه استاندارد  A4 و رزولوشن ۳۰۰ DPII با کیفیت عالی می باشد.

 

طرح اول تراکت خدمات تاسیساتی

 

طرح دوم خدمات نظافتی

این طرح کاملا لایه باز و قابل استفاده برای تعمیرات ، تاسیسات فنی، خدمات فنی ،  کارهای خدماتی و همچنین با توجه به سبک ساده و مینیمال آن مناسب سایر اصناف و همچنین شرکت ها نیز  کاربرد دارد . و کافی است با کمی خلاقیت تغییر رنگ و المان های به کار رفتهه در طرح آن را برای سایر مشاغل شخصی سازی، استفاده و در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی کنید



دریافت فایل

بازمهندسی فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان در بیمارستان

چکیده
در عصر رکود اقتصادی اندیشمندان مدیریت و مدیریت بازاریابی با ارائه روش های متعدد درصدد
برآمدند که راه نجات سازمان ها را بیابند و آنها را از خطر سقوط حفظ کرده و در مسیر حرکت و
سرعت قرار دهند..با این ایده طی دو دهه گذشته سازما نهای بسیاری به اهمیت رضایت مندی
مشتریان در موفقیت خود پی برده و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از
جذب مشتریان جدید است.
درهمین راستا،تامین وارتقای سطح رضایت مندی مشتریان به یکی از اهداف عملیاتی بسیار مهم در
اغلب سازمان ها تبدیل شده است تا از این رهگذر فرایند بهره وری از طریق ارائه خدمات بهتر در
کارآمدتر برای دستیابی به اهداف بلند مدت اقتصادی از طریق کارکرد باز مهندسی در جریان شبکه
اقتصادی میسر گردد.در این تحفیق سعی شده است با استفاده از منابع اصلی و معتبر،به تبیین هدف
به بیان دیگر « بازمهندسی فرایندهای ارائه خدمات به مشتریان در بیمارستان شهید محلاتی تبریز » کلی
بهبود فرایندهای موجود بیمارستان،ارتقای سطح کیفی خدمات دهی در بیمارستان، » اهداف مبتنی بر
ارتقای سطح رضایتمندی کارکنان و مرا جعین،ارتقای سطح سلامت و ایمنی کارکنان و بیماران محترم
برنامه استراتژیک همه جانبه » پرداخته شده و درچارجوب نظری و تحلیل آماری رابطه متغیرهای «
؛توجیه کارکنان ؛آموزش پرسنل؛تأمین منابع مالی مورد نیاز پرسنل؛وجود امکانات و تجهیزات به روز
با اصلاح فرایندهای باز مهندسی خدمات به مشتریان در « ؛وجود سیستم های نرم افزار و سخت افزار
فرضیه های تحقیق دنبال شده است.
پژوهش حاضرکاربردی از دسته مطالعات توصیفی بود. جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان و
مدیران ارشد بیمارستان شهید محلاتی تبریز بود که 32 نفر به عنوان نمونه و به صورت تصادفی
بود که مورد تعدیل قرار EFQM انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها مصاحبه پرسشنامه استاندارد
گرفت و روایی آن با کمک اساتید و کارشناسان مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از
97 درصدتعیین شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات در نه حوزه بر اساس Cronbach Alpha ضریب
انجام شد. SPSS نرم افزار


دریافت فایل

تأثیر مدیریت کیفیت جامع و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری در سازمان نظام مهندسی

چکیده: مدیریت کیفیت جامع از سیستمهایی است که از طریق آن سازمانها توان کنترل، اداره و نظارت بر فرآیندهای تولید، ارائه و فروش محصولات و خدمات را دارا خواهند شد، یادگیری درون سازمانی فرایندی است که پایه گذار دانش موجود در شرکت بوده و هنجارهای فرهنگ سازمانی و راه کارهای موثر در آن را فراهم می کند که براساس مهارت های انسانی شکل می گیرند. نوآوری ایده ای است که تولید محصولات و انجام فرایندها را به شیوه ای جدید امکان پذیر می کند.پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری در کارکنان سازمان نظام مهندسی استان گیلان انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان سازمان نظام مهندسی استان گیلان در سال 1392 می باشد که تعداد آن ها 150 است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی به حجم 108 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه هانگ و همکاران ( 2010 ) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد:- بین مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری رابطه معنی دار وجود دارد و مؤلفه مدیریت کیفیت جامع توانسته است 15 درصد واریانس متغیر ملاک (نوآوری) را تبیین کند. مؤلفه یادگیری سازمانی توانسته است 40 درصد واریانس متغیر ملاک (نوآوری) را تبیین کند. مدیریت کیفیت جامع توانسته است 14 درصد واریانس متغیر ملاک (یادگیری سازمانی) را تبیین کند.براساس نتایج پژوهش به نظر می رسد که مدیریت کیفیت جامع و یادگیری سازمانی می توانند نقش موثری در پیش بینی نوآوری کارکنان به شمار آید. کلید واژه: مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی، عملکرد نوآوری


دریافت فایل