چکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین کیفیت خدمات بانکی و رضایت مندی مشتریان با استفاده از مدل BSQ در مشتریان بانک صادرات شهر رشت می باشد. رو تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و ضمنا تحقیق حاضر از نظر هدف نیز جزء تحقیقات کاربردی است، که با شیوه تحقیقات میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان زن و مرد بانک صادرات در شهر رشت می باشد. برای نمونه گیری از رو نمونه گیری تصادفی که تعداد 150 نفر از مشتریان بانک صادرات بوده اند، استفاده شده است. گردآوری دادهها از طریق ابزار پرسشنامه انجام گرفت. که شامل دو پرسشنامه 1- پرسشنامه 7 عاملی کیفیت خدمات بانک (اثر بخشی، تضمین، قابلیت دسترسی، بها، کیفیت ابعاد فیزیکی، تنوع خدمات و قابلیت اطمینان) برای سنجش میزان کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتریان بانک صادرات و 2- پرسشنامه رضایت مشتریان (اقتباس از گلی،1386) که برای سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک صادرات استفاده گردید. در این پژوهش به دو رو توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده پرداخته شده است. در سطح توصیفی با استفاده از شاخص های آماری نظیر رسم جداول، محاسبه میانگین و انحراف معیار به توصیف اطلاعات پرداخته شد و در سطح آمار استنباطی هم به منظور پاسخ به سوالات اصلی و فرعی این تحقیق از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه، t مستقل و آزمون آماری تحلیل واریانس یک طرفه استفاده گردید. لازم به ذکر است که تمامی محاسبات آماری با نرم افزار SPSS، نسخه 21 انجام پذیرفت. نتایج حاصل از بررسی سوالات اصلی و فرعی بیانگر این بود که رابطه بین هر یک از ابعاد کیفیت خدمات بانکی و رضایت مشتریان با یکدیگر در سطح اطمینان 99درصد معنی دار می باشد (0.01>P). بر این اساس اینطور می توان نتیجه گیری کرد که بین ابعاد کیفیت خدمات بانکی و رضایت مشتریان به جز بعد بها (قیمت) رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد که این نتایج به دست آمده همسو با تحقیقات داخلی و خارجی می باشد.
چکیده
این مقاله بر اساس تحقیقی باعنوان «بررسی رابطة سبکهای فرزندپروری در خانواده با نگرش و تمایل به دموکراسی در خانوده های شهر ملایر»تدوین شده است. هدف تحقیق مذکورعلاوه بر بررسی رابطه سبکهای فرزندپروری در خانواده با نگرش و تمایل به دموکراسی در خانواده های شهر ملایر سال90؛ تعیین میزان گرایش به رفتارهای دموکراتیک در هر یک از سبک های زندگی،بررسی عواملی موثر بر میزان گرایش دموکراتیک در افراد مورد مطالعه وبررسی توزیع جامعه مورد مطالعه از لحاظ شیوه های فرزندپروری بوده است.
پژوهش مذکوربا استفاده از روش پیمایشی وبه وسیله پرسشنامه شیفر صورت گرفته است . حجم نمونه مورد بررسی 270 نفر بوده ودانش آموزان دختر پایه دوم دبیرستان شهرملایرجامعه آماری پژوهش را تشکیل می دادند. براساس نتایج بدست آمده بین متغیر تحرک اجتماعی، کیفیت روابط والدین با فرزندان، ارتباط با شبکه خویشاوندی، تحصیلات و شغل والدین با میزان گرایش دموکراتیک والدین رابطه معنی داری وجود دارد . همچنین رابطه بین متغیر قشر اجتماعی و مرحله چرخه زندگی با میزان گرایش دموکراتیک معنی دار نبوده است.
مقدمه
سیر تکاملی دستگاه ها و تجهیزات جانبی سیار ،مجازیسازی سرورها و ظهور سرویسهای کلاود، منجر به بازبینی دوباره معماری رایج شبکهها شده است .معماری بسیاری از شبکههای سنتی، سلسله مراتبی است که با استفاده از گره هایی از سوئیچ های اترنت در یک ساختار درختی شکل می گیرد. این معماری زمانی که بحث ارتباطات کلاینت/سرور مطرح شود، ملموس تر خواهد بود اما چنین معماری ایستایی، برای ارتباطات پویا و نیازهای شرکتها در زمینه مراکز داده و رسانههای سرویس دهنده، کافی نیست . مواجهه با نیاز های کنونی بازار با استفاده از معماری های متداول شبکه تقریباً غیرممکن است .شرکتهای فناوری اطلاعات، برای رویارویای با مسائلی نظیر رکود یا کاهش بودجه از ابزارهای مدیریتی در سطح ماشین و پردازش های دستی بهره می گیرند .شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای مخابراتی نیز با چالشهای تشابهی روبرو هستاند، چرا که تقاضا برای دسترسی به پهنای باند شبکههای پویا رو به افزایش چشمگیری است؛ در عین حال، با افزایش هزینه های مربوط به تجهیزات مرکزی و کاهش درآمد، سود این شرکتها به خطر می افتد. معماری شبکههای موجود، به گونهای طراحی نشده اند که نیازهای کنونی شرکتها، سرویس دهنده های مخابراتی و کاربران را بر طرف کنند، به عبارت دیگر، طراحان شبکه با محدودیت های مانند: پیچیدگی ،سیاست های متناقض، فقدان مقیاسپذیری و وابستگی به فروشنده وجود نداشتن هماهنگی بین نیازهای بازار و قابلیت های شبکه، صنعت ITرا بهسوی نقطه انحرافی می کشاند. برای جلوگیری از چنین رخدادی، صنعت معماری تعریف شده با نرمافزار یا SDN را مطرح کرد و استانداردهای مرتبط با آن را توسعه داد.
The effectsofservicebranddimensionsonbrandloyalty
تاثیر ابعاد نام تجاری خدمات در وفاداری به نام تجاری
چکیده
مقاله حاضر از یک نسخه اصلاح شده مدل حکم خدمات تجاری (SBV) استفاده می کند. هدف این مقاله گنجاندن وفاداری به نام تجاری خدمات به عنوان یک معیار وابسته نهایی در خروجی ارزیابی مشتریان از ابعاد نام های تجاری مختلف و ارتباطات، و همچنین بررسی امکان تعمیم مدل اصلاح شده ی SBV به دو بخش متفاوت خدمات و تنظیمات فرهنگی می باشد. دو مطالعه با استفاده از نظرسنجی بر خط در دانمارک و نروژ در دو صنعت خدماتی مختلف ( به ترتیب در شرکت های هواپیمایی و بانک ها) انجام گرفت. یافته های قبلی نشان داد که شواهد نام تجاری میزان رضایت مشتریان، رضایت و وفاداری مشتریان به خدمات نام تجاری را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، برخلاف یافته های قبلی، عناصر ارتباطات کنترل شده ( به عنوان مثال ترویج و تبلیغات) تاثیری روی میزان رضایت مشتری در مارک های خدماتی ندارد. با این حال، همان عناصر ارتباطی به طور مستقیم و معنی داری ادراک مشتریان از ابعاد نام های تجاری مختلف و نگرش کلی آنها نسبت به نام تجاری را شکل می دهند.
کلمات کلیدی: نام تجاری خدمات، نگرش نام تجاری، میزان رضایت نام تجاری، وفاداری به نام تجاری
مقدمه
بازی رایانه ای نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترلر انجام میشود. بسیاری از بازیهای رایانهای به دلیل تولید تصویر متحرک با قابلیت نمایش روی صفحه تلویزیون یا نمایشگر رایانه، بازی ویدئویی نیز محسوب میشوند.تعداد مخاطبان بازیهای رایانهای در سالهای گذشته افزایش چشم گیر داشته و این بازیها به یکی از پر هوادار ترین سرگرمیهای موجودتبدیل شدهاند. بازیهای رایانهای بر اساس شیوه انجام بازی و حالت گرافیکی به گروه (ژانر)های زیادی از جمله موارد اشاره شده در فهرست زیر بخش میگردند:
اهمیت بازی های رایانهای: