مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مقاله تجارب جهانی در مناطق ویژه اقتصادی- با تمرکز بر چین و آفریقا


مناطق ویژه ی اقتصادی (SEZها) اگر در چهارچوب درستی اجرا شوند، می توانند ابزار مناسبی برای ترویج صنعت باشند، مانند بعضی از کشورهای در حال ظهور، به ویژه کشورهای آسیای شرقی. کشورهای بیشتری شروع به استفاده از این ابزار برای اجرای فرآیند صنعتی خود کرده اند، عمدتا به عنوان روشی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI ها) خصوصا در بخش های تولید، ایجاد شغل، ایجاد صادرات و مبادلات خارجی و غیره. تا کنون نتایج به دست آمده در بعضی از کشورها نظیر چین، سنگاپور، مالزی، کره جنوبی، اردن، موتریس کاملا موفقیت آمیز بوده است و سایر کشورها، به خصوص کشورهای صحرای آفریقا (SSA)، همچنان در حال تلاش می باشند.

ما قصد داریم در این مقاله خلاصه ای از تجربیات SEZ های مختلف در چین و آفریقا، درس های کلیدی که آفریقا می تواند از چین یاد بگیرد و همچنین مناطق چین در آفریقا را بیان کنیم. برای این منظور، مقاله به صورت زیر ساختاردهی شده است: بخش 1 با تعریف SEZها شروع می کند، سپس با تجربیات چینی ها ادامه پیدا می کند (بخش 2)، سپس تجربیات آفریقا (بخش 3)، درس هایی که آفریقا می تواند از چین یاد بگیرد (بخش 4)، مناطق چین در آفریقا (بخش 5) و در نهایت نتیجه گیری بیان می شود.


مناطق ویژه ی اقتصادی (SEZها) اگر در چهارچوب درستی اجرا شوند، می توانند ابزار مناسبی برای ترویج صنعت باشند، مانند بعضی از کشورهای در حال ظهور، به ویژه کشورهای آسیای شرقی. کشورهای بیشتری شروع به استفاده از این ابزار برای اجرای فرآیند صنعتی خود کرده اند، عمدتا به عنوان روشی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI ها) خصوصا ...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.