مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

تأثیر مدیریت کیفیت جامع و یادگیری سازمانی بر عملکرد نوآوری در سازمان نظام مهندسی

چکیده: مدیریت کیفیت جامع از سیستمهایی است که از طریق آن سازمانها توان کنترل، اداره و نظارت بر فرآیندهای تولید، ارائه و فروش محصولات و خدمات را دارا خواهند شد، یادگیری درون سازمانی فرایندی است که پایه گذار دانش موجود در شرکت بوده و هنجارهای فرهنگ سازمانی و راه کارهای موثر در آن را فراهم می کند که براساس مهارت های انسانی شکل می گیرند. نوآوری ایده ای است که تولید محصولات و انجام فرایندها را به شیوه ای جدید امکان پذیر می کند.پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری در کارکنان سازمان نظام مهندسی استان گیلان انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان سازمان نظام مهندسی استان گیلان در سال 1392 می باشد که تعداد آن ها 150 است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی به حجم 108 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه هانگ و همکاران ( 2010 ) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد:- بین مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری رابطه معنی دار وجود دارد و مؤلفه مدیریت کیفیت جامع توانسته است 15 درصد واریانس متغیر ملاک (نوآوری) را تبیین کند. مؤلفه یادگیری سازمانی توانسته است 40 درصد واریانس متغیر ملاک (نوآوری) را تبیین کند. مدیریت کیفیت جامع توانسته است 14 درصد واریانس متغیر ملاک (یادگیری سازمانی) را تبیین کند.براساس نتایج پژوهش به نظر می رسد که مدیریت کیفیت جامع و یادگیری سازمانی می توانند نقش موثری در پیش بینی نوآوری کارکنان به شمار آید. کلید واژه: مدیریت کیفیت جامع، یادگیری سازمانی، عملکرد نوآوری


دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.