مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

پایان نامه بررسی تاثیر ذهنیت مصرف کنندگان بر ارزیابی و انتخاب برند مقلد

چکیده
خلق یک برند قدرتمند در بستر زمان همواره مورد توجه بسیاری از شرکتهای و سازمان ها بوده
است. بسیاری از شرکتها تقویت برند شرکت و محصولات فرعی آن را به عنوان بخش مهمی از
استراتژی کسب و کار تعریف نموده اند.
تقلید در ادبیات هم مورد سرزنش قرار گرفته و هم توسط عده ای دیگر تشویق شده است اما صرف
نظر از این موضوعات پدیده ای فراگیر محسوب می شود. تقلید به طور گسترده تری در تجارت
وجود دارد. در بسیاری از طبقات محصول، برندهای موفقی چون رولکس،لویز ویتون،اپل همواره و
چه به صورت آشکار و چه به صورت پنهان مورد تقلید قرار گرفته اند. در سوپرمارکتها و فروشگاه
ها نیز از آنجا که بسته بندی نقش مهمی را در تاثیر گذاری بر تصمیم مصرف کنندگان می گذارد،
تقلیدها نیز بیشمارند.
برندها با استفاده از استراتژی تقلید سعی دارند که همانند برند رهبر، خوب به نظر آمده و تلاش
می کنند تا خود را به پابه پای برند رهبر جلو برده و سهم بازار و سودآوری آنها را از آن خود کنند.
این تحقیق یک مدل مفهومی از تاثیرات ذهنیت مصرف کننده بر ارزیابی و انتخاب برند مقلد را به
دست میدهد. تحلیل تاثیرات استراتژیک مقلد و ذهنیت مشتریان بسیار مهم است چرا که به نظر
می رسد انواع مختلف مقلدین قفسه های سوپرمارکتها را تسخیر کرده اند.
همچنین این تحقیق نشان می دهد که برندها در سطوح مختلفی می توانند شبیه به هم باشند)از
واقعیت،ظاهر گرا تا انتزاعی ،زمینه گرا( و شباهت ادراکی به ذهنیت مشتریان)ذهنیت ظاهرگرا ،ذهنیت

رابطه گرا( بستگی دارد.


دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.