مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

مرکز پایان نامه هوپاد رایانه

بزرگترین سایت پایان نامه، پروژه و مقاله در تمامی رشته

پایان نامه ارشد تدوین مدل پویای چند هدفه مدیریت پورتفولیو سبد بهینه پروژه ها در شرایط عدم قطعیت

چکیده

تحقیق حاضر به دنبال دستیابی به مدلی مناسب برای مدیریت پرتفولیوی پروژه های زیرساختی در شرایط عدم قطعیت می باشد که در سازمان های پروژه محور مانند سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز قابلیت به کارگیری داشته باشد. در این تحقیق ابتدا در فاز اول بر اساس نتایج مطالعات کتابخانه ای و اخذ نقطه نظرات خبرگان دانشگاه و صنعت در قالب پرسشنامه نسبت به تهیه لیست شاخص های سنجش مطلوبیت و ریسک پروژه ها اقدام شده و در ادامه نقطه نظرات خبرگان حوزه های مختلف مرتبط با فرآیند تعریف، تصویب و اجرای پروژه های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ارتباط با وزن شاخص های تعریف شده و مقایسات زوجی پروژه ها با یکدیگر در هر شاخص تعیین شد. در این فاز از تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای فازی برای اولویت بندی پروژه ها و محاسبه میزان مطلوبیت و ریسک هر یک استفاده شده است.

در فاز دوم تحقیق با تعریف یک مدل خطی وابسته به زمان (زمان محور) نسبت به تخصیص بهینه منابع سازمان (بودجه) به پروژه های اولویت بندی شده در فاز اول مدل اقدام می شود. مزیت بارز مدل ارائه شده در این تحقیق وابسته بودن فاز اول و دوم مدل به یکدیگر می باشد به نحوی که خروجی فاز اول مدل به عنوان ورودی فاز دوم محسوب شده و تخصیص بهینه منابع به پروژه ها بر این اساس انجام می شود و نه نقطه نظرات سلیقه ای افراد مرتبط به اجرای پروژه ها. پاسخ های مدل نشانگر این موضوع است که پروژه های شماره 10، 19، 7 و 18 به ترتیب بیشترین اولویت را در تخصیص منابع به دست آورده اند. بدیهی است که به دلیل پویا (زمان محور) بودن مدل می توان مدل را در دوره های زمانی مختلف اجرا نمود و جواب های مورد نیاز را از آن گرفت.

شناخت خشونت خانوادگی

مقدمه

زمانی که یکی از اعضای خانواده تلاش کند تا بر عضو یا اعضای دیگر خانواده به شکل جسمی یا روانی تسلط یابد، خشونت شکل می گیرد. به عبارت دیگر؛ پرخاشگری عبارت است از رساندن صدمه یا آسیب به فرد دیگر، به صورت تعمدی. و یا به صورت ساده، خشونت عبارت است از آسیب رساندن عمدی جسمی یا روانی به شخص دیگر. این رفتار تنها محدود در میان زوجین نبوده و ممکن است متوجه اعضای دیگر خانواده نیز گردد. به طور مثال، گزارش ها حاکی از آنست که کودکان در بسیاری از موارد، قربانیان مستقیم یا غیر مستقیم خشونت و نتایج آن، منجمله طلاق، محدودیت های اقتصادی، اختلالات روانی و غیره می باشند.

خشونت خانوادگی در تمام فرهنگ ها، جوامع، نژادها، طبقات، مذاهب و در میان مردان و زنان به مشاهده می رسد؛ ولی نوع رفتار خشونت آمیز و زمینه ی بروز این رفتار، در جوامع مختلف، متفاوت است.

مقایسه ی گذرا میان جوامع مدرن و جوامع سنتی یا در حال گذرا از سنت به مدرنیته، نشان دهنده ی این است که خشونت در میان خانواده های جوامع سنتی پررنگ تر بوده و پیش زمینه های فرهنگی و اجتماعی در توجیه رفتار خشونت آمیز و گاه پنهان نگهداشتن آن نوع بر خورد با خشونت و مشکلات مرتبط با ان را غامض تر ساخته است(قاسمزاده، 1391).

تا به حال فرضیه ها و نظریات زیادی در باب خشونت مطرح شده اند. رهبران دینی، فیلسوفان، روانشناسان، جامعه شناسان و عده ی کثیری دیگر، نظریات و راهکارهای در این حوزه ارایه کرده اند. بطور مثال بسیاری از رهبران دینی، مردم را به تساهل و مدارا فرا خوانده اند ولی از سوی دیگر، تعدادی از فیلسوفان از منظر دیگر به این موضوع پرداخته اند. در پاسخ به این پرسش که آیا انسان ذاتا خشونت گرا است و یا در طلب صلح؛ (جان لاک) فیلسوف مشهور انگلیسی معتقد است که انسان قبل از ورود به جامعه مدنی، در وضیعت طبیعی بسر می برد. در این وضیعت، انسان در صدد جان و دارایی خود بر می آید و متوجه می شود که باید رعایت جان و مال دیگران را نیزبکند

بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی و رفتاری مشتریان به برند با در نظر گرفتن متغیر میانجی ترجیح برند

چکیده

برند در حقیقت همان نام تجاری محصول است و شخصیت برند ویژگی های انسانی است که به برند نسبت داده می شود. وفاداری مشتری نیز، تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا انتخاب مجدد محصول یا خدمات از سوی مشتری می باشد. آگاهی از شخصیت برند و ابعاد آن به سبب تاثیرگذاری بر رضایت، ارزش ادراکی و وفاداری مشتریان برای شرکت ها حائز اهمیت می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش از نوع توصیفی می باشد و هدف از آن بررسی رابطه بین شخصیت برند و وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان با عامل میانجی ترجیح در شرکت نوین چرم می باشد که برای این منظور مدل جونز و همکارانش ملاک قرار گرفته است. این تحقیق از نوع مطالعه میدانی کتابخانه ای می باشد و ابزار مورد استفاده در جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه نیز متناسب با نیاز آماری از نرم افزار آماری (SPSS)، استفاده گردید. در این پژوهش،‌ متغیرهای تحقیق به روش تحلیل کیفی و کمی (آمار توصیفی و استنباطی) مورد بررسی قرار می گیرند. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شرکت نوین چرم بود که بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 383 نفر برآورد شد. در این تحقیق چندین فرضیه مطرح شد که عبارتند از: شخصیت برن (شامل مسئولیت پذیری، پویایی (چابکی)،‌ حساسیت (عاطفی بودن)، جسارت و سادگی برند) بر ترجیح برند تاثیر معناداری دارد. علاوه بر این فرضیه اینکه ترجیح برند بر وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری تاثیر معناداری دارد نیز مطرح شد.

نتایج این تحقیق حاکی از تایید شدن همه فرضیات دارد. علاوه بر این،‌این تحقیق نشان داد که ابعاد مسئولیت پذیری و حساسیت از طریق متغیر میانجی تاثیر بسیار زیادی بر روی وفاداری مشتریان شرکت نوین چرم دارد.

تحقیق مبنای بازارچه مرزی

مقدمه

بازارچه مرزی محوطه ای است محصور واقع در نقطه صفر مرزی و در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا یا مکانهایی که طبق تفاهم نامه های منعقد شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار تعیین می‌شود. اهالی دو طرف مرز می توانند کالاها و محصولات مورد نیاز را با رعایت مقررات صادرات و واردات و ضوابط مقرر در قانون برای داد و ستد در این بازارچه ها عرضه نمایند(ابراهیمی،1391 :19).

بازارچه های مشترک مرزی به منظور توسعه اقتصادی مناطق مرزنشین پا به عرصه وجود نهادند و به منظور ایجاد تحول نسبی در تولید و اشتغال، تثبیت جمعیت مرزنشین در مرزها، افزایش درآمد و نهایتاً توسعه پایدار مناطق مرزی در دو دهه اخیر همچنان به فعالیت خود ادامه داده اند(ماگادوف،2009: 37).

با بررسی اجمالی مناطق مرزی به ویژه نواحی توسعه نیافته مرزی در مقایسه با مناطق دیگر کشور می توان به معیارهای عمده ای از جمله موقعیت جغرافیایی مناطق مرزی، دوری از قطب های صنعتی- اقتصادی و توسعه نیافتگی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دست یافت. این مناطق به دلیل تماس با محیط های متنوع بیرونی در خارج از کشور و برخی مشترکات با آن سوی مرز در مناطق مرزهای همجوار از شرایط خاصی برخوردارند. وجود مبادلات و پیوند های فضایی دو سوی مرز و آسیب پذیری و تهدیدات مختلف در این مناطق اهمیت ویژه ای را در فرایند برنامه ریزی، توسعه آمایش سرزمین به مناطق مرزی داده است.

دانلود تحقیق توسعه پایدار شهری

مقدمه 

 توسعه شهری توسعه ای است که تمام جنبه های اجتماعی ، اقتصادی و ... را در شهر با هم پیش می برد. شهر به عنوان مکان و بستر فضایی حیات اکثریت ساکنان زمین دارای مفهوم خاصی از توسعه است که می بایستی مورد تحلیل قرار گیرد. آنچه که در مفهوم توسعه دارای وحدت نظر در تمامی مکان‌ها و جوامع می باشد، بهبود و پیشرفت تدریجی و همه‌جانبه در تمام ابعاد و عرصه‌های جامعه است، از این رهیافت توسعه‌، فرآیندی همه‌جانبه و تدریجی می باشد و در بلند‌مدت امکان تحقق می یابد(ساوج، 1387 :32). توسعه مفهومی چندبعدی است که هم ابعاد کمی وهم ابعاد کیفی رادربرمی گیرد.ابعادکمی، شاخصهایی مانندتوسعه فضای فیزیکی شهروتوسعه اقتصادی وابعادکیفی شاخصهایی مانندتوسعه اجتماعی(فرهنگی) وسیاسی راشامل می شود(کهن،1376: 43).

توسعه مفهومی چند بعدی است که دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترده ای است. اگر توسعه، گذر از مرحله‌ای به مرحله دیگر معنا شود، در بطن مفهوم آن سه واژه‌ کلیدی تحول، تغییر و پیشرفت جای می‌گیرد. تحول، فرایند تغییر در یک دوره‌ طولانی‌ مدت، تغییر فرایند قابل اندازه ‌گیری در دوره‌ کوتاه مدت و پیشرفت، روند پویای حرکت و تغییر روبه‌جلو در گذر زمان است. توسعه در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفته ترشدن، قدرتمندترشدن وحتی بزرگ ترشدن است(ازکیا،1387: 24).